lunes, 28 de febrero de 2011

ELS HÀBITS

Els hàbits són unes pautes de comportament que ajuden als nens/es a estructurar-se, a orientar-se i a formar-se millor. L'adquisició dels diferents hàbits els permet ser més autònoms, fa possible que tinguin una convivència positiva amb els altres i són necessaris en l'adquisició dels nous aprenentatges.

Els hàbits s'han de treballar a casa i a l'escola. A mida que els nens/es van assolint els diferents hàbits es senten més segurs, tranquils, equilibrats i amb ganes d'aprendre. Observar els seus petits progressos dia a dia i saber valorar-los és per a ells/es una motivació important i necessària per continuar avançant.


* HÀBITS D'AUTONOMIA:

-'He de tenir cura de les meves coses: la motxilla, la bata, l'abric,... deixant-t'ho tot al seu lloc.'
-'Aprenc a posar-me i a treure'm la bata i la jaqueta, a cordar-me els botons,... És important que a casa els nens/es també anem aprenent a vestir-nos sols.'
-'M'he d'organitzar l'esmorzar: desembolicar-lo, desplegar i plegar el tovalló,... i després recollir-ho tot.'
-'Porto roba que em permet anar al lavabo sense necessitar ajuda.'
-'Aprenc a rentar-me les mans i a mocar-me tot sol.'



* HÀBITS DE TREBALL:

-'Estic atent: sé escoltar quan ens expliquen alguna cosa.'
-'M'acostumo a seure correctament, evitant males postures que em perjudiquen i així puc fer millor la feina.'
-'Ajudo a crear un ambient tranquil, sense crits ni corregudes, per poder treballar tots millor.'
-'Poso interès en treballar bé i net.'
-'Sé on he d'anar a buscar el material, el tracto bé i sé ordenar-lo i retornar-lo al seu lloc.'
-'Aprenc a fer de missatger entre l'escola i casa: sé posar els comunicats a la motxilla i no els perdo, recordo de transmetre les informacions,...'
-'Sóc responsable i poso interès en fer bé el meu càrrec i les tasques que tinc encomanades.'
-'Tinc curiositat i interès en aprendre coses noves.'



* HÀBITS DE SOCIABILITAT:

-'Aprenc a parlar de manera ordenada, no tots alhora: escolto als altres quan parlen i sé esperar el meu torn per poder parlar.'
-'Sé compartir el material de la classe amb els meus companys/es. No sóc acaparador perquè el material és de tots.'
-'Saludo quan arribo dient 'bon dia' i m'acomiado quan me'n vaig.'
-'Sé demanar bé les coses, dient 'si us plau' i 'gràcies'.'
-'Intento resoldre els conflictes sense baralles.'


* ELS CÀRRECS:

Perquè la classe funcioni bé tots hem de col·laborar. Ens organitzem i alguns nens/es tenen una responsabilitat especial encomanada durant el dia.
Tenim dos tipus d'encarregats:
1. L'encarregat del dia; que ha de passar llista, dir quin dia de la setmana és i quines activitats toca fer aquell dia, mirar el calendari,veure quin temps fa i recitar la poesia del mes. També serà el primer de la fila durant tota la jornada.
2. Els encarregats de taula (hi ha 3 encarregats cada dia) han de repartir fulls, llàpisos, posar la caixa de colors a la taula i vigilar que quan acaben la feina la taula queda recollida i neta.

No hay comentarios: