lunes, 2 de mayo de 2011

ELS SENTIMENTS: ENUIG

Al segon trimestre varem treballar el sentiment d’enuig.

Per introduir el tema vaig contar el conte “QUAN ESTIC ENFADAT”.


A partir de la narració del conte van sorgir diferents converses, on parlàrem de:
-        Quan estic enfadat?
-        Coses que puc fer per a no estar enfadat.
-        Coses que podem fer per a que els altres no estiguin enfadats.
-        Etc.


A la classe varem fer un “joc” on els nens/es havien d’acabar la frase: estic enfadat quan... i amb totes les aportacions dels nens varem fer un mural.



A partir del llibre “Vegetal cómo sientes”, utilitzant les imatges que veureu a continuació, els nens/es havien de respondre les següents preguntes:
-        Què passa a la foto?
-        Com es senten i perquè?


Les respostes dels nens/es (igual que va passar amb el sentiment d’alegria i tristor varen ser: reveladores, divertides, sorprenents, curioses... 


L’obra d’art que vaig utilitzar a classe per a treballar aquest sentiment, va ser: “Duelo a garrotazos” de GOYA.



Vaig mostrar l’obra totalment tapada i poc a poc anava destapant una part i fent preguntes per a que els nens donessin la seva explicació.

Aquí teniu algunes de les aportacions del nens/es:

  • ESTAN LLUITANT PERQUÈ S’HAN ENFADAT.
  • ESTAN LLUITANT PERQUÈ UN HA RROBAT UNA COSA.
  • UN SENYOR QUE CRIDA AL SEU AJUDANT PER A QUE  MIRI UN FORAT GEGANT.
  • DOS HOMES QUE ES BARALLEN PERQUÈ NO VOLEN SER AMICS.
  • UN VAQUERO QUE AGAFA ALS DOLENTS.
  • ES BARALLEN PERQUÈ NO SON AMICS.
  • ES BARALLEN PERQUÈ S’HAN ROBAT EL MENJAR.

Desprès de la conversa cada nen ha fet la seva interpretació personal de l’obra i aquí podeu veure el resultat:
Com podeu veure el treball d’un altre sentiment ens ha donat l’oportunitat de compartir i aprendre moltes coses.

No hay comentarios: